Olen tässä jonkun aikaa kärvistellyt kun tuntuu että kaikki kivat kuvauskohteet on jossain kaukana, Naantalissa olisi kiva mennä käymään jäällä kuvaamassa tai tuolla vähän syrjemmällä Raision perukoilla mutta kun sinne on matkaa monta monituista kilometriä, eikä mulla ole a) kuntoa kävellä ensin sinne ja sitten vielä siellä b) rahaa mennä bussilla c) miestä päivisin mua kuskaamaan kun se mokoma on töissä ja viikonloppusin ei vaan oo luonannu. No nyt sitten keksin että pitkästä aikaa menen tuohon jokivarteen kuvaamaan, sinne missä olen ennenkin ollut, esmes niitä lampaita kuvaamassa kesällä. Järkeilin että kun se on oikein mainostettu ja suosittu kävelyreitti niin toki se on aurattu ja huollettu.. No joku muu on järkeillyt asian toisin.. Ensin kun sinne asti kävelee niin ei kyllä sitten viitsi takaisinkaan kääntyä tyhjin toimin kun huomaa että perskule sitä mitään aurattu ole.. Päätin että mennään eikä meinata, vaikka ihan en ollut varautunut lumessa kävelyyn... Ois ollu mun talvisaappailla käyttöä! Heti kun poikkes vähänkin siltä polulta mikä siinä oli niin johan oli väh. polvia myöten siellä lumessa... Oli siis muuten sukat hiukka "kosteet" kun pääsin kotia :D Mutta menin ja kuvasin ja muutama saattoi ehkä onnistuakin... Kesti jonkun aikaa tuo lenkki, semmonen 4,5 kilsaa yhteensä ja kyl oikkee naamaa kuumotti. :D Piti oikein yhdessä kohtaa ottaa kuva ja katsoa kumpi on kirkkaampi, naama vai lätsä... Lätsä muuten oli aivan märkä, kun käden laski päähän niin ihan märäksi tuli.. :D Mietin että onko se mun hikeä ja että höyryääkö mun pää, vai onko se vaan ilman kosteus joka kylmässä yrittää siihen jäätyä ja mun pää lämmittää sen vedeksi... Eniveis niin märkä oli ja huurussa :D

Sitten kuviin, joiden laadusta en mene takuuseen. Mutta perhana kun siellä rämmin ja räpsin niin onhan ne pakko tänne lätkästä!


Tässä kohtiin olin vielä onnellisena pyörätien suojassa.


Tässä kohtiin oli lumikinoksen päällä yrittämässä saada säädyllistä kuvaa tuosta puikosta..


Ja tässä kohtiin alkoikin sitten se lumessa kahlaaminen.

Onneksi tuolla oli joku kuitenkin jollain vehkeellä ajellut peltoja pisin ja sitten pari ihmistä ja elikkoa mennyt ensin, niin pystyin kulkemaan suht hyvin siinä samalla linjalla, kiitos hankikannolle niillä kohdin, mutta ei kestänyt kyllä kannot mun painoa niillä ei kulkemattomilla kohdin.... :D Pupuilla ja muilla on kyllä nyt kivaa kun pääsee viilettämään lumen päällä.


Varjotkaan ei ole enää niin hoikkia kuin ennen... Wonder why?


Pari kertaa on tullut ihme kaiho päästä laduille. Onneksi moinen hulluus on mennyt nopsaan  ohi.


Sinnikkyys palkitaan keväällä?


Kirkko se siellä pilkottaa..


Tämmöistä pisin meikä tarpoi.


Vaikka pipa on huurussa niin ei sentään naama ollut ihan niin kirkkaana hohtava kuin pelkäsin... Taustalla uusi päiväkoti tms. jonka pykäsivät tuohon jokivarteen..


Niin se on tasasta että.. Ainakin joissain kohdin.


Mun kengät ei oikeen ollu synkassa tän lumimäärän kanssa. Saappaat ois ollu pop.


Välillä teki kyllä mieli istahtaa, mutta ois pitäny ottaa mukaan lapio ja persalusta ennen kuin tuonne ois päässy..


Joku on viissiin kummiskin yrittäny.


Tualta jostain mää tulin.


Shall not pass?

Huh että oli muuten jalat vähän huitulat kun pääsin oikealle tielle tuolta :D Ei osannut ensimmäisiä metrejä kävellä ollenkaan :D

Mutta nyt tunnen ruisleivän, juuston ja sinapin kutsun. Joo, sinappi on hyvää juuston päällä. :D