Lähdin sitten miehen mukaan sinne Forssaan, katsastamaan sitä Forssan Ase ja Erä -liikettä. Löydettiin paikka ihan hetkohta, mies tuntee hiukan Forssaa, kun on sinne joskus ajanut leipää. Se on ihan siinä vieressä missä on iso Citymarket, Finnlaysonin tehtaiden entisissä tiloissa (pirun komea tehdas, by the way).
Mies osti sen piekkarin sieltä, onneksi ei ollut kovin kallis. Ihan nätti peli. Käytiin sitten siinä vieressä Cittarissa kaupassa. Liptonin tuotteita jos osti kaksi, sai "hamppukassin", haisee hassulle ja siitä irtoilee röhnää. No, kiva kuva siinä on, norsukin :D
Kaikki meni ihan just ja tosi kivasti, hyvä keli, miehellä uusi lelu ja naurettiin ja vitsailtiin. Kunnes.... Forssan keitaalle päästessä (kotimatkalla) minulla soi puhelin. Outo numero. Vastasin. Joku nainen soittelee perintätoimistosta... Minulla on siellä jotain vuodelta 1997 olevia maksuja, parista cd:stä, muistan kun tilasin jostain kerhosta ne, muistan siksi kun olivat niin huonoja levyjä... Ja minähän olin silloin jotain.. 13? Alaikäinen.
No, alkuperäinen summa on ollut n. 40e, nyt summa on 160e... Muistan kyllä että minulle on tullut pari kirjettä joskus sieltä toimistolta, mutta... En ole uskaltanut miehelle sanoa siitä ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Mies sai puhuttua virkailijalle, ja tämä lupasi 50% pudottaa korkosummasta, joka siis on jotain 120e. Puhuivat että jos saisi vaikka sataan euroon kokonaissumman.. Huomenna kai selviää. Voi elämä, oli mies taas kiukkuinen ja nyt se on ollut "poopoo" eli masentunut.. No eipä minullakaan kovin ylevä fiilis ole... Soittelin vanhuksille, josko voisivat avustaa tuossa sitten..
Mietin vain miksei kukaan ole minulle aiemmin soittanut sieltä, olisivat ainakin saaneet vastakaikua.. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan... Myös minun kohdalla, maksan pois nyt sitten... Vihdoin....... Kyllä osaa olla paska olo ja nolottaa. Höh.
Puhuttiin sitten matkalla vielä siitä, kun isän kännykkä on minun nimissäni, että mitä jos ne jättävät laskut maksamatta niin tulee siitäkin sitten minulle merkintää. Sanoin vain että onneksi ovat tähän asti maksaneet, ja että ovat siinä olleet tarkkoina..
Arvatkaa mitä kotona odotti postin joukossa? Kirje Soneralta. Maksumuistutus. Olivat perkaleet unohtaneet viime kuussa maksaa laskun... 21 euroa.. 15.2 on ollut eräpäivä. Soitin siitä heti kotiin ja ovat kai vaan sitten tosiaan nyt unohtaneet maksaa tuon. Lupasivat hoitaa huomenna kun menevät pankkiin muutenkin vuokraa yms. maksamaan. (Äidin kortti ei ole vieläkään tullut)
Kummallista tuossa laskussa oli, että siinä luki, että jos maksua ei kuulu 4 viikon sisään eräpäivästä, niin liittymä suljetaan. Ja muistutus tulee vasta nyt? 11.3.... :D Noh, jos eivät maksa niin sulkekoot sen liittymän, ei nuo sitä kännykkää tarvitse ja on se ollut minulla ennenkin mielessä että sulkisin. Eikä pääse vahinkoja käymään enää... Mutta katsotaan nyt.

Voe että osaan olla kyllä tyhmä ihminen. Mutta onneksi te tiedätte sen jo.