Laskin juuri 70 minuuttia (1h 10min) kahtatoista prosenttilaskua. Pop.. :D

Mutta positiivista asiassa oli, että ne ovat kaikki oikein. Minulla on oikeat vastausluvut (ei siis laskuja).
Positiivista oli että koin pari kertaa onnistumisen tunteen pähkäiltyäni jotain asiaa kauan. Kun vielä muistaisi huomenna tai ensi viikolla ne päättelyni...

Miinusta taas oli, että vastaukset auttoivat päättelemään joissain laskuissa miten ne kuuluu laskea.
Miinusta oli myös että minulla oli koko ajan ohjeet vierellä.

Matematiikan tunnilla koin nöyryytystä ja meinasin purskahtaa itkuun kerran.
Meillä oli kaksi tuntia päässälaskuharjoituksia, jokainen vuorollaan vastasi.
Onneksi opettaja antoi minun olla rauhassa sen jälkeen kun kerroin että minulla on ala-asteelta asti ollut vaikeuksia matematiikan kanssa. Luulen että opettaja antoi minun olla koska punastuin ihan hirveästi. En usko että hän kuitenkaan huomasi itkuunpillahtamishaluani.... Toiv. ei... Ehkä saan olla tunneilla rauhassa... En tiedä..
Surkea olo oli siinä itkuvaiheessa, teki mieli vain luovuttaa ja rynnätä ulos luokasta. Jäin kumminkin kuuntelemaan.

Ärsyttävää, että juuri kun koen ahaa -elämyksen jonkin kaavan/laskutavan suhteen, opettaja siirtyy jo seuraavaan laskuun ja minä ehdin siinä välissä kadottaa sen ahaan, ennen kuin ehdin kirjoittaa sen ylös.. Sitten on huono keskittyä loppuihin, kun miettii, että mikä se ahaa oli siinä tehtävässä 5...?
Tarvitsisin jokaiseen laskutapaan vähintään pari tuntia aikaa omaksua se, paljon selitystä ja esimerkkejä, AIKAA.

Olen luokkani huonoin, kaikki muut osasivat vastata kysymyksiin ainakin sinne päin. Minä en. En ollut jyvälläkään. Hyvä kun eräs ajattelemani vastaus oli jotain 70%, niin oikea vastaus olikin jotain 5,4%....  Tai muuta vastaavaa. Älkää kysykö miten minä päädyn milloinkin mihinkin tuloksiin.. Minulla vain ei ole loogista päättelykykyä kun on kyseessä matematiikka. Ei ole.

Minulla on kielipää, ei matematiikkapää.

En ymmärrä mikseivät ihmiset ymmärrä, että en vain tajua. En tajua. Eikö kukaan muu ole samanlainen?

Jos en ala-asteella meinannut oppia kertolaskujakaan, niin miten minun pitäisi tajuta jotain muuta?

Nyt menen lukemaan, olen saanut tarpeekseni laskuista ja koulusta tälle viikolle. Olenhan jo kahtena päivänä ollut koulussa.... x_x

211890.jpg I have had too much school

EDIT: Inspiroiduin ja vaihdoin ulkoasua ainakin hetkeksi. Jotenkin tämä vetoaa minuun. Olenko hirveä teini, olenko? XD