Kuvaus tuolla sivulla kertoo jo aika paljon, mutta on kai paras selventää asiaa vielä hieman.

Minulla on ollut masennus jo herra ties kuinka kauan. Mutta näyttänyt sen olen vasta pari vuotta. Ja sen ajan olenkin ollut "kirjoilla" eli minulla on todettu keskivaikea masennus ja minulla on lääkitys ja käyn juttelemassa polilla.

Syitä masennukselleni on varmaankin monia, mutta suurimmat ja päätekijät, joista kaikki on lähtenyt liikkeelle, ovat olleet kotini; lapsuuteni ja koulu. Vanhempani ovat alkoholisteja ja olen aina ollut koulukiusattu.

Nykyään masennustani lisää paineet ulkonäöstä. Nykyään kun pitää olla täydellinen, jos ei muuten, niin ainakin ulkonäöllisesti.

Tuntuu niin kovin vaikealta selittää kaikki mitä tähän liittyy, toisaalta tuntuu että kaikki on hyvinkin yksinkertaista. Tässä se kai on pähkinänkuoressa. Mitä sieltä kuoren alta löytyy, onkin toinen juttu.

Merkintöjä ajatuksista ja pohdintoja masennuksen syistä ja toipumistavoista sekä muistoja lapsuudesta. Sitä tämä blogi tulee olemaan.