... tekis laulaminen hyvää. Harmittaa!

Jotenkin on alkanut tuntumaan enemmän ja enemmän siltä, että mies ei koskaan lähde minnekään mitä minä ehdotan, mutta minun pitäisi aina mennä hänen mukaansa johonkin häntä kiinnostavaan... Nytkin mennään ehkä huomenna Riihimäelle Asemessuille, mutta onkos se mun kanssa tullut tuohon Turkuun Kirjamessuille? No ei. Tänäviikonloppuna olisi ollut Raisiossa esim. Museokeskus Harkossa vapaa pääsy, ei menty eilen eikä tänään. Ja tänään olisi ollut markkinat keskustassa ja Friisilän tehtaillekin olisi päässyt ilmaiseksi. Käytiin sensijaan lyhyellä ja aika turhalla reissulla miehen tädin luona. Takaisin kun äsken tultiin, mainitsin että voisi käydä katsomassa onko keskustassa vielä markkinoista jotain jäljellä. Mies mutisi jotain ja kotiristeyksessä kääntyi kotiin. No ei mennä. Sitten mies vielä sanoi, kun puhelin, että olisi kiva mennä jonnekin, että "mene sinne metsään kävelemään".. Joo,o. Kai menenkin, hitto.

Ja nyt äsken juuri mies tuli tähän ja kysyi onko tehnyt jotain kun olen outo.. Sanoin että haluaisin että tehtäisiin jotain, että mentäisiin yhdessä johonkin. Ja tämä kimmastuu, että just käytiin! (tädin luona, wohoo.) Ja että huomenna ollaan menossa. Joo, sinua kiinnostavaan paikkaan. Okei, voi siellä olla kivaa ja tykkään minäkin niitä aseita kattella, mutta ei siinä ole mitään sen kummempaa. Ja pitää jonnekin parin tunnin taakse lähteä, kun täälläkin kerrankin olisi jotain. Nyt se suuttui sitten. Hitto.

Ja minä saan tehdä kotona kaiken. Eilenkin vietin about koko päivän siivoamalla. Sen mun kokonaisen vapaapäivän. Mies meni kaverinsa kanssa Turkuun jonnekin, ase- ja muita juttuja katsomaan. Ja sitten jossain vaiheessa se soitti ja kysyi mitä olen tehnyt ja sanoin että siivonnut ja kohtapuoliin menen suihkuun. Kun mies tulee puolitoista tuntia myöhemmin kotiin, niin minä olen tulossa suihkusta ja mies aloittaa heti virnimisen, että koskas sun piti mennä suihkuun? Minä tokaisen siihen, että pesin just vessan samalla. Siihen vastasi sentään hiukan vaisummin että jaa.. Jaa jaa.
Ja kun illemmalla sanoin että tulen kauppaan mukaan kun en ole ollut koko päivänä ulkona, niin mies tokaisi, että ei se mun vika ole. Ai? No, herra olisi sitten ollut hyvä vain ja siivonnut itse tämän saatanan saastaisen kämpän, paska kun ei mitään viitti tehdä! Hemmetti. Nyt on pakko mennä vessaan hetkeksi parkumaan, muuten en jaksa.