Nappasin Life not found -blogista. Olen tehnyt tämän aiemmin ja ajattelin kokeilla nyt uudelleen ja "verrata", vaikkei minulla niitä tuloksia ole enää tallella.

Masennuskysely (BDI)

BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio

Sait 18 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 2 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 0 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Masennusmittarin pistemääriä tulkittaessa tulee ottaa huomioon, että tulos on vain suuntaa antava. Mikään pistemäärä ei välttämättä merkitse, että kysymyksessä todella olisi diagnostisoitava masennus. Diagnoosia ei voi tehdä pelkästään masennusmittarin antaman tuloksen perusteella, vaan siihen tarvitaan aina lääkärin tutkimus.

Jos arvelet, että sinulla on masennus, käänny lääkärin puoleen. Masennus eli depressio on yleinen psyykkinen häiriö, jonka hoitoon on tehokkaita menetelmiä

 

Minulla on paljon pienemmät masennus ja ahdistuneisuuspisteet kuin ennen! En oikein uskokaan.
Ehkäpä minulla on nyt valheellisen hyvä olo, kun olen mättänyt suklaapatukoita kitusiini. Pitää tehdä tuo testi uudelleen jokun ajan kuluttua.. Mutta aikamoinen WOW silti.