Minä jo luulin että appiukon kanssa voidaan olla jo niin kuin aikuiset ihmiset, vaikkei oikein toisistamme tykätä niin silti osattaisiin käyttäytyä. Mutta ei. Ei näköjään.

Appihan on nyt rempan aikana ollut meillä tosi paljon ja minä yleensä myös kotona silloin. Olen yrittänyt olla kohtelias ja puhua fiksusti ja kiittänyt ja tervehtinyt aina. Eilen appi kävi tosiaan sitä astianpesukonetta laittamassa ja hänhän sen melkein kokonaan maksoikin. Miehet touhusivat siellä keittiössä ja minä siivoilin ja järkkäilin muualla kämpässä ja lopuksi jopa imuroin miesten työjäljet keittiöstä apen ollessa paikalla, sen sijaan että olisin voinut sanoa, että imuroikaa itse sotkunne. Ollaan siis oltu ihan "puheväleissä".

Täksi päiväksi appi sitten pyysi apua veneen talvikunnostamiseen, eli perinteiseen tyhjennykseen, tavarat pois talveksi.
Minulla oli menoa täksi päiväksi, mm. terveyskeskus, apteekki ja Turussakin piti poiketa asioilla. Mies meni sitten yksin sinne. Ja heti kuului kuulemma, että "Missäs neiti hienohelma on?" Joopa. Olen nyt kamala kiittämätön nousukaspaska, kun en tullut herran paattia tyhjentämään. Joka armas vuosi olen siellä ollut ensin keväällä laittamassa paattia kesäkuntoon ja syksyllä talvikuntoon. Enkä edes ole ollut ikinä mokomassa paatissa kyydissä!! Ja nyt sitten, kun minulla on oikeasti ihan tärkeää menoa enkä pääse tyhjentämään sitä paattia niin voe elämä, miten nyrppy olen... Huoh. Mies otti ja jätti veneen matot keskelle pihaa ja lähti pois. Appi kai pyytää naapuriaan avuksi (ja naapuri pyytää maksun avusta). Olkoon niin sitten.

Ja hauskinta on, että appi aina toitottaa että tämähän on MIEHEN asunto, ei missään nimessä ikinä minun. Eikä tämä olekaan minun, tottahan sen tiedän. Ja nyt sitten appi vaahtosi kuinka hän on ollut auttamassa meidän kämpässä niin paljon. Mies kysyi isältään, että "Niin kenen kämppä se onkaan".. Johon appi että "sinun". Mihin mies, että aivan.. Hänen asuntonsa ja hänhän se oli paattiakin siinä nyt tarjolla laittamaan. Miksi minua pitäisi siis sotkea koko asiaan? :D

Mies vielä sanoi isälleen, että "On se harmi, kun sinun apusi ei ikinä ole pyyteetöntä", mihin ukko tokaisi että "ei tietenkään!" No ei niin juu.... Voi Sylvi, mikä ihminen. Eihän isän kuulu lastaan auttaa. Noup.

No, olin sitten tänään oikein Miss Pissis aka Tuhlaajatytär ja kävin ostoksilla.. Törsäilin itseeni sitten :D Ensin Presentossa pari nukkisjuttua ennakkojoululahjaksi itselleni ja sitten Seppälässä hyödykkeitä.. Seuraavassa kuvasaldoa:

2121183.jpg
Nätit rinkulakorviset. Okei, nää ei ole hyödykkeet. :D

Ja jos pöllöjutut on tylsiä niin harppaa seuraavien kuvien ja tekstien ohi:

2121187.jpg
Pöllöpöksyt, etupuoli.

2121185.jpg
Pöllöpöksyt, takapuoli <3 Näihin kuuluu vielä liivit, mutta ne ovat peisikit, sininen sävy ja mustaa pitsiä.

2121188.jpg
Toiset pöllöpöksyt tähtien kera <3

2121184.jpg
Saman sarjan liivit <3

2121189.jpg
Pöllösukkia <3

2121191.jpg
Pöllövantuut!! Näissä on vielä teinikstyyliin tuollainen roikotusjuttu, niin voi roikottaa vantuita vaikka kaulasta. Eikö enää olekaan hip hop ja pop pitää pikkulasten vanttuuhenkeseleitä?

Vitsit siellä oli pollötavaraa ihan järkyttävät määrät!!
Sukkia, pehmosukkia, pikkuhousuja, liivejä, pyjamatoppeja, pyjama-t-paitoja, pyjamahousuja pitkinä ja capreina, pyyhkeitä, aamutakkeja, yöpaituleita, meikkipussukoina, harjoina, peileinä ihan minä vaan!!!! Ihan uskomatonta!! Olin ihan taivaassa. Tai ainakin melkein. Taivaassa olisin jos olisin saanut ostettua ne kaikki :D

Mutta nyt on alettava imuroimaan, huomenna tulee miehen sukua äidin puolelta epävirallisiin tupareihin :)